Galeria Foto Apasa aici pentru inregistrare  

Register Members List Search Today's Posts Mark Forums Read

  Home · Search · Register  

Home » necategorizate » Dumitru Drinovan « Previous image · Slide Show · Next image »

In spatele casei

Photo Details
Dumitru Drinovan


Senior member
users gallery
O familie tanara de caprioare a iesit din padurea din spatele casei si pasc linistiti spre gazonul dintre case, in linistea diminetii.
Nu au nici o frica caci nu le agreseaza nimeni, dar nici nu se lasa dezmierdate ci atunci cand e nevoie, dispar linistite in desisul lizierei de padure din marginea parcului Veteranilor si in spatele palcului de case unde stau eu.

nikon D7500 cu nikon 70-300 VR @ 300mm
f:8 1/320 iso 250
· Date: 23, September, 2019 · Views: 920 ·
Additional Info
Keywords: In spatele casei
Print View


Author
Thread   Post A Reply  
decebal
23, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Foarte frumoasa scena!
Recunosc, nu sunt atras de genul "wildlife" si nici nu sunt un fanatic al cifrelor ce caracterizeaza fiecare obiectiv in parte. Asa ca pun o intrebare de necunoscator: S-ar fi putut obtine, aici, un DOF doar de 50-60 cm adancime si (daca da) cam la ce deschidere a diafragmei?
  Report Post
mariussecan
23, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Frumos surprinse...In mod clar pe acolo nu le vaneaza nimeni....
  Report Post
Dumitru Drinovan
23, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Decebal, multam fain. Banui ca tu te regeri la un DOF abrupt in sensul cum Marius Secan face pasarile lui, cu background limitat. Una din conditii vine din geometria aparatului: proiectia imaginii pe un sensor de 1/2.3 point and shoot camera iti da profunzime maxima de care nu scapi decat daca pozezi de la 1m distanta si de acolo n-ar iesi decat poate o mica portiune din caprioara. Cu un Aps-c camera (cum este cea pe care am folosit-o eu) adancimea de camp ar fi fost mai limitata de asa natura incat sa-mi iasa planul dou blurat, daca as fi avut o lentila luminoasa (f4) deschisa la maxim si norocul ca sa am caprioarele mai departe nitelus de padure. Daca as fi fost mai aproape, cu atat mai blurat ar fi fost efectul. De pilda cu un 70-200 2.8 L IS cred ca ar fi fost perfect, montat pe full frame unde efectul de DOF este maxim. (desigur un hasselbad cu sensor de 100Mp 2.5/2.5 inch ar fi fost chiar perfect - dar asta e mai greu de atins). O sa fac o proba. O sa montez pe 70-200 2.8 pe canon 5D full frame si il las asa in apropiere de usa din spatele casei. Cand or mai apare caprioarele pe partea aia, sa fiu pregatit. Cand am iesit pe deck-ul din spatele casei sa pun alune pt blue jays (gaitze) am vazut caprioarele. Nu aveam timp sa vin cu tinichelele necesare. Am luat ce aveam la indemana. Cu o zi inainte curatasem lentile, capace, aparate. 7500-ul era cu 70-300 pe el cu totul intamplator. Deci ca sa raspund din nou la intrebarea ta- reteta ce as aplica-o eu: full framer, lentila luminoasa deschisa la maxim, apropiere rezonabila cat sa poti compune si incadra corect dar si cu dof limitat din profunzimea limitata si norocul ca nimalul sa nu aiba fundal identificabil aproape (copaci, tufisuri) si sa nu se sperie cand tu declansezi cu veselie. In cazul meu au stat vreo 3-4 minute lungi dar in 90% din timpul asta mi-au aratat coditele lor frumoase dar cu inspiratie limitata.

Marius, multam fain. Adesea apar si in partea cealalta aduca unde este drumul de acces si parcarea, la capatul unde asfaltul se termina in padure (la cca 7-8 m de padure) iarba e grasa, nu le usuieste nimeni, pasc linistite... Din pacate le mai lovesc masinile, noaptea. Alteori intra pur si simplu in masinile care trec. E pacat. In statele mai putin populate, localnicii construiesc poduri speciale cu pamant si iarba pe ele ca sa treaca peste autostrazi fara probleme. Le fac late si cat se poate de natural ca animalul sa nu se sperie si sa-si vada de drum.
  Report Post
Dumitru Drinovan
23, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Decebal, am fost intrerupt si nu terminasem...
In privinta numerelor: pe vremuri, pe corpul lentilei erau gravate niste numere in stanga si in drepata reperului central, in vecinatatea locului unde lentila se rasucea fata de corpul fix, liste de cifre era numita si inelul profunzimilor. De pilda, daca voiai strict 60-70cm profunzime, rasuceai partea mobila a obiectivului cautand in stanga si in dreapta reperului central, adncimea de camp dorita, intre doua diafragme simetrice semnului central. Mai putin savant: la obiectivul helios de 50mm gaseai profunzimea de 60-70cm daca obiectivul era setat pe diafragma 5.6 si pozai de la 2m. La obiectivul nikon 300mm 4.5 pe care il posed, la 30m ai profunzimea minima cu diafragma 4.5 sau de 60-70cm la 10m cu diafragma de 5.6. Asta pur matematic si la subiecte fixe. Cu animalele e cu totul altceva caci ele nu iti dau latitudini prea generoase sa stai sa pritocesti la ajustamente... Cel mai bine e sa nu ai nimic in spatele subiectului, sau la o distanta rezonabila, (3-4m cel putin) sau sa fii aproape, in camuflaje si animalul sa nu se prinda...
Lentilele moderne nu mai au scale exterioare si lumea nu se preocupa de asta. EI stiu ca la focala lunga si foarte lunga (500-800mm) adancimea de camp scade vertiginos asa incat daca faci pasari in zbor sau subecte in miscare ai nevoie de ceva diafragma (si profunzime mai mare) caci subiectul iese din compozitie rapid, mai repede decat autofocus-ul poate sa urmareasca miscarea. Si atunci aloci mai multa profunzime ca sa fii mai sigur ca iti iese ceva rezonabil.
La subiecte stationare, e mai usor si mai bine...

Referitor la cifrele pe care le pun sub poze, sunt unii (eu inclusiv) care se preocupa de numere. Intr-un fel sau altul, iti raman in minte si asociezi ce vrei sa faci cu valoarea data de o poza reusita. Cumva, mental poti reconstrui scena citind acele cifre. Nu e greu si nici complicat, e un soi de preocupare neesentiala multora dar eu o gasesc practica si utila. Altfel nu ar exista...

De pilda multa lume foloseste suruburi dar foarte putini stiu ca accesul la un surub de 3mm este optim cu o surubelnita de 5.5 mm in latimea lamei si cu pereti verticali in captaul de conectare la surub, nu ca dalta, in "V".
Dar asta este deja alt domeniu, total neinteresant aici...
  Report Post
decebal
24, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Da, asa-i, la un DOF strict controlat si "mulat" pe subiect ma refeream. Am observat si eu la Marius un foarte bun control al campului de claritate.
Imi place fauna, dar n-am rabdarea necesara pentru fotografie "wildlife". Doar ma bucur de genul asta, atunci cand il vad bine abordat de altii.
Multam fain, pentru lamuriri!
  Report Post
Dumitru Drinovan
24, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Decebal, cu multa placere. E mai usor sa faci un creamy background pe subiecte mici. E o tehnica pe care o apreciez f mult. Full framer-ul ajuta f mult la asta, la fel si focalele lungi pozat mai aproape de 10m (orientativ). Ma bucur ca am stat de vorba... Pe mine m-a tras in povestea asta, (wildlife), Rookie. Eu eram atras catre "street". Ii sunt recunoscator🤗 ! Imi plac si alte genuri si cand pot, le abordez. Prefer ca putinul timp liber sa - l petrec in aer curat cu niste vietuitoare de care ma bucur imediat si regret cand plec de acolo...
  Report Post
mihailo
24, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Marius foloseste, cu predilectie, un obiectiv fix de 300mm plus un teleconvertor 1,4x, de aproape. Adica echivalent focala 420mm.
Probabil ca, pasionat fiind de gen, stie si cum sa se apropie de subiect si sa se pozitoneze asa ca si la f5,6 are dof ingust.
  Report Post
Dumitru Drinovan
24, September, 2019
Click here to see this users profile Click here to Send this user a Private Message Find more posts by this user Visit this user's gallery
Ai pus punctul pe "I". Chiar asa este.
  Report Post

Powered by: PhotoPost PHP vB3 Enhanced
Copyright 2006 All Enthusiast, Inc.


All times are GMT +2. The time now is 23:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.