Galeria Foto  


View Full Version : O istorie a fotografiei (X)


duke
30-08-2004, 20:36
O istorie a fotografiei (X)
- continuare -

Moda si publicitate

Fotografia de moda s-a dezvoltat odata cu noile reviste ilustrate. Cuprinzand la inceput doar portrete de studio, s-a facut trecerea la modele si fotografi profesionisti pentru a anima imaginile si pentru a ademeni cititorii. Revistele Vogue si Harper’s Bazaar au angajat fotografi cu norma intreaga (cei mai notabili: americanul Edward Steichen si englezul Cecil Beaton). Acesti fotografi au inceput sa foloseasca tehnici elaborate de iluminat pentru a obtine aceleasi efecte fascinante perfectionate de Clarance Bull prin fotografiile sale ale vedetelor de la Hollywood. Martin Munkacsi a initiat o noua abordare a fotografiei de moda, dupa angajarea sa la revista Harper’s Bazaar in 1934. El a scos modelele afara unde le-a fotografiat ca femei moderne active si energice.

Aceasta noua abordare a fotografiei a fost intampinata de o crescuta si sofisticata intrebuinatare a fotografiei in publicitate. Steichen, in timp ce lucra pentru Vogue si Vanity Fair, a devenit unul dintre cei mai bine platiti fotografi ai anilor 1930 datorita colaborarii sale cu agentia de publicitate J. Walter Thompson. Impreuna cu Anton Bruehl, Nickolas Muray, s.a., a contribuit la transfomarea imaginii pe care o avea fotografia de reclama, facand trecerea de la fotografiile anoste de catalog la imagini mai naturale si estetice, de multe ori cuprinzand mainile unei femei pentru indica utilitatea si caracterul practic al respectivului produs. Tot in aceeasi perioada o serie de fotografi de publicitate au inceput sa foloseasca decoruri elaborate, special realizate, amintind de perioada lui Rejlander si Robinson. Maiestria fotografilor a reusit sa alimenteze dorinta populatiei pentru bunurile de consum chiar si in timpul marii depresii economice a anilor 1930.


- va urma -

extrase din:
Encyclopaedia Britannica
Encarta Encyclopedia

traducerea si adaptarea: Duke